projektyRealizácia projektov obohacuje vyučovací proces a prináša deťom nové vedomosti, zážitok, hru a prílev nových poznatkov prostredníctvom zážitkových metód.  Žiaci vítajú realizáciu projektov, ktorých témy p. učiteľky integrujú do obsahu vyučovacích hodín. Deti sa dozvedia mnoho informácií, vytvoria, navrhnú niečo nové.

Deti z 2.A sú veľmi aktívne. S nadšením pripravujú a pred spolužiakmi prezentujú svoje pútavé projekty. A hoci sú len druháci, svojou prácou i prezentáciou by uspeli i medzi staršími spolužiakmi.

desiataMnoho rodičov si v súčasnej dobe hlavu nad desiatou pre svoje dieťa neláme. Dajú deťom euro, dve a deti si kúpia desiatu samé.

My, v 2.A, sme si na zdravé jedlo trošku posvietili. A mnoho sme sa naučili. Ideálna desiata by mala obsahovať vyvážený pomer základných výživových prvkov – sacharidov, bielkovín, tukov, vitamínov, minerálnych látok i vlákniny. Mala by tvoriť 15% denného príjmu energie. No desiata by nemala byť len nutrične vyvážená, ale aj zaujímavá a pestrá, oku lahodiaca. My už vieme, že sladké nápoje nie sú pre nás to pravé, že sladkosti nemusíme mať každý deň a zeleninka a ovocie nám dodajú potrebné vitamíny.

Ďakujeme maminkám, ockom i šikovným sestrám za výbornú zdravú desiatu!

ANGLICKÉ DIVADIELKO ÚVODRozprávka je ako tajomná zabudnutá truhlica. Kým ju neotvoríš, nevieš, čo sa v nej ukrýva. Keď odklopíš jej veko, čaká ťa veľké dobrodružstvo. Ukrýva plač aj smiech, strach aj odvahu, smútok aj radosť, zradu aj pomoc. Úplne na samom konci je však víťazstvo dobra nad zlom, pravdy nad klamstvom, lásky nad nenávisťou. Zlo býva potrestané a dobro odmenené pokladom, princeznou, mladosťou či spokojným životom. Aj do 3. A prišla rozprávka, no nie hocijaká. Rukami sme vdýchli život maňuškám, požičali sme im svoj hlas a dovolili sme im odovzdať ich úžasný rozprávkový odkaz všetkým divákom. Nebolo to vôbec ľahké, lebo zahrať rozprávku s anglickými textami si vyžaduje nielen odvahu, ale aj múdrosť a znalosť tých správnych slovíčok. A kto nám to v tej rozprávke vlastne ožil?

Za siedmimi horami a siedmimi dolinami žilo sedem kozliatok...... A ďalej to predsa poznáte.

My sme si svoje umenie nenechali iba pre seba a na predstavenie sme pozvali aj našich kamarátov z 3.B. Pozerali, smiali sa, čudovali a napokon nás odmenili potleskom, takže sme zažili pár minút nečakanej slávy. Je to úžasný pocit, keď vás kopne TÁLIA. Istotne si nejaké divadlo ešte niekedy zopakujeme.

P.S.: TÁLIA je múza divadelného umenia a nás teda kopla poriadne presne.

Foto TU

abcEj bi: si: di: i: ef dži:...takto si malí angličtinári z 3.B a 3.A spievali a učili sa anglickú abecedu. Aby sa deti naučili správne hláskovať 26 písmen abecedy tak  si na pomoc zavolali anglické knižky, časopisy a obrázkové slovníky, v ktorých si hľadali slová na písmenko, ktoré si vopred vybrali. Učili sa pracovať s anglickým textom, písali, kreslili, zoznamovali sa s novými slovíčkami, spellovali a zároveň sa pri učení i zabavili.

ABC

KNIŽNICA ÚVODKnihy sprevádzajú človeka od útleho detstva. Leporelá s obrázkami, básničkami či hádankami boli prvé knihy, ktoré sa nám dostali do rúk. Ich miesto neskôr zaujali obrázkové knihy v škôlke. V prvej triede sme našli na lavici Šlabikár, ktorý nám otvoril dvere do úžasného kráľovstva kníh, po ktorom budeme putovať tak dlho, ako sami budeme chcieť. Knihy v sebe ukrývajú  veľa tajomstiev. Nájdeme v nich múdrosť, zábavu, poučenie, napätie, ba niekedy na nás z ich stránok číha aj strach. Aby sme tajomstvo ukryté v knihe objavili, nemusíme si ju vždy kúpiť. Prišiel na to už Matej Hrebenda, ktorý sa narodil v roku 1796. Hoci slabo videl, veľmi rád čítal, zachraňoval, zbieral a požičiaval knihy.

Každý rok, štvrtý októbrový pondelok, je Medzinárodným dňom školských knižníc. Aj my, žiaci 3.A, sme si tento deň pripomenuli niektorými čitateľskými činnosťami.

Okrem učebníc sme si do školy priniesli svoje obľúbené knihy. Vybrali sme sa do školskej záhrady, kde sme sa zahrali na knižnicu. Názov knihy mnohé napovie, no my sme o tej svojej obľúbenej knižke porozprávali svojim spolužiakom a na dôvažok sme im aj pár viet prečítali. V teple triedy sme pokračovali v knižničných aktivitách. Vytvorili sme si triedne čitateľské preukazy, do ktorých sme zaznamenávali názov knihy a meno jej autora. Niektoré knihy nás zaujali natoľko, že si ich od svojho spolužiaka požičiame.

Aj formou tejto zážitkovej metódy majú žiaci možnosť vytvárať si kladný vzťah ku knihám, uplatniť fantáziu, pestovať talent dobrého čítania a v neposlednom rade stať sa pravidelným návštevníkom knižníc.

A ako nám super bolo, pozrite si v galérii.

vybijana

 

V stredu 17.10.2018 sa uskutočnil turnaj vo vybíjanej 2. - 4. ročníka.

Zápasy boli veľmi vyrovanané. Všetci hráči sa snažili a chceli vyhrať, no víťaz môže byť iba jeden. Nie je dôležité vyhrať, ale zúčastniť sa.

Víťazi: 2.A, 3.B, 4.B.


FOTO

 

logo semaforNa hodine prvouky sa druháci učili o doprave a dopravných prostriedkoch. Táto téma ich veľmi zaujala a chceli si ju vyskúšať i netradičnou formou. V skupinách zhotovovali veľkolepé mestá, v ktorých nechýbali obytné domy, zdravotné strediská, základné a materské školy či nákupné centrá. Navrhovali aj prístupové cesty, kruhové objazdy, dopravné značky pre autá a chodcov a nezabudli ani na semafor. S tvorivou fantáziou premenili odpadový materiál na náučnú maketu, ktorá sa môže využiť v medzipredmetových vzťahoch. Nakoniec ich s veľkým nadšením prezentovali pred ostatnými žiakmi v triednom kolektíve. Fotogaléria

tibetan mastiff puppies 650x488V októbrový slnečný deň  na hodinu prírodovedy zavítala do 4. B triedy vzácna návšteva. Pozvanie prijali manželia Vavrovci z Hliníka nad Váhom, ktorí sa s obľubou venujú už niekoľko rokov výchove plemena tibetskej dogy a yorkshirského teriéra. Spomínané plemená každoročne pripravujú na celoštátne súťaže. Ich odmenou za obetavú prácu sú ocenenia psích miláčikov, ktorých je mnoho. Štvrtáci sa dozvedeli o ich vzácnom rodokmeni, každodennej starostlivosti o srsť, potrave alebo cestovnom pase. Deti ich s radosťou kŕmili zvieracími  pochúťkami alebo  piškótami. Hodina prírodovedy im umožnila prežiť zážitkovú hodinu so psíkmi v školskej záhrade. Psím kamarátom štvrtáci venovali krásne obrázky s ich podobizňou. Na túto netradičnú vyučovaciu hodinu budeme veľmi dlho spomínať. Fotogaléria

DEDKO A BABKA UVODViete čo je kalamár alebo fertucha? Nič si z toho nerobte! Niektoré slovíčka sa už vytratili z našej reči, iné v nej pretrvávajú a určite tu s nami ostanú veľmi dlhý čas. Takým je aj slovíčko ĎAKUJEM.

Október nám každoročne pripomína, že úcta k starším si zaslúži byť pripomínaná neustále. Našimi najbližšími staršími sú naše staré mamy, starí otcovia či babky a dedkovia. V 3. A sa dnes žiaci, na hodine slovenského jazyka, zamysleli, za čo by mohli poďakovať svojim starým rodičom. Ich dedkovia a babky na nich hľadeli z prinesených fotiek a pomáhali im hľadať slová, tvoriť vety a ukladať ich do ďakovného pozdravu. A za čo deti ďakovali? Za to, že majú babku, dedka, že sa o nich starajú, že ich ľúbia, pomáhajú, že vďaka nim majú svojho otca a svoju mamu. Svojim babičkám ďakovali aj za božteky, za objatia, za lásku, za najlepšie koláče na celom svete či chutné palacinky, chrumkavé podlesníky, za poučné knihy a super hračky. Dedkom ďakovali ich vnúčatá za jarmočné darčeky, za výlety vlakom, za prechádzky lesom, za všakovaké múdrosti, za pomoc a dobré rady, ale aj smiech, zábavu, vtipy a srandy, ktoré s nimi zažívajú. A spoločne im odkazujú, že starých rodičov majú veľmi radi, dokonca mnohí vraj radšej ako svoje mobily. Po úmornom premýšľaní a namáhavom písaní si tretiaci oddýchli pri Rozprávke od babičky.

A čo vy? Kedy ste naposledy poďakovali svojim starým rodičom či blízkym za niečo, čo pre vás urobili? Už sa nepamätáte? Tak sa poponáhľajte svoju zábudlivosť napraviť, dnes to ešte stihnete, lebo zajtra už môže byť neskoro...

FOTO