Ministerstvo logo

Dokončili sme náš projekt s názvom "Vzdelávame pre život", ktorý sa uskutočnil vďaka NFP z Operačného programu: Ľudské zdroje.

Cieľom tohto projektu bolo zvýšiť inkluzívnosť a zabezpečiť rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu pre všetky deti a žiakov. Našim hlavným zámerom bolo zlepšiť výsledky a rozvoj kompetencií žiakov, aby boli pripravení na úspešnú budúcnosť.

Projekt prebiehal v časovom rozmedzí od februára 2020 do júna 2023 a priniesol nám vynikajúce výsledky a pozitívne zmeny v rámci nášho vzdelávacieho prostredia.

V priebehu projektu sme sa zamerali na desať vytipovaných oblastí v rámci záujmového vzdelávania, ktoré sa týkali žiakov prvého a druhého stupňa základnej školy. Tieto oblasti zahŕňali:

Hravá angličtina - Doučovanie zamerané na precvičovanie, rozvíjanie a osvojovanie si komunikácie v cudzom jazyku.

Matematika hrou - Doučovanie prostredníctvom hravých foriem, ktoré pomáhali žiakom lepšie porozumieť matematickému učivu a zlepšiť ich študijné výsledky.

Svet okolo nás - Doučovanie zamerané na rozvoj čitateľskej a prírodovednej gramotnosti pre žiakov prvého stupňa. Táto oblasť nadväzovala na predmety slovenský jazyk a vlastiveda a kombinovala rozvoj čítania so spoznávaním vlasti a okolia.

Hravé pokusy - Doučovanie zamerané na prezentáciu fyzikálno-chemických javov prostredníctvom demonštrácií a prípravy pokusov pre žiakov druhého stupňa.

Matematika a programovanie - Doučovanie pre žiakov, ktoré spojovalo matematické výpočty s programovaním.

Jazykové doučovanie - Doučovanie zamerané na precvičovanie jazykových zručností (ústny prejav, písomný prejav, čítanie s porozumením a počúvanie s porozumením) prostredníctvom rôznych metód. Doučovanie sa realizovalo pri anglickom, nemeckom a ruskom jazyku.

Okrem týchto oblastí sme vytvorili aj špeciálne učebné materiály, prispôsobené potrebám žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Tieto materiály im umožnili individuálny prístup a podporu pri predchádzaní prekážok vo vzdelávaní.

Ďakujeme všetkým, ktorí sa podieľali na realizácii tohto projektu a veríme, že budeme pokračovať v poskytovaní kvalitného vzdelania a podpore našich žiakov v budúcnosti.

fotogaléria

 

img 7628V našej škole to ,,žilo" aj počas jarných prázdnin.

Drak Eliáš je už tradičným sprievodcom prázdninovými  aktivitami,

ktoré pani učiteľky pripravili pre svojich žiakov.

Hľadali sme Eliáša skoro všade.

A či našli? Určite áno! Stačí si pozrieť fotografie.

                                                    Prázdniny s drakom Eliášom.

drak2

                                                     Ciki, caki.ciki, cak,

                                                     vstávaj hore milý drak!

                                                      Že sme múdri, dobre vieme,

                                                      radi Ti to ukážeme!

                                                      Je to tak, je to tak,

                                                      zobuď sa už milý drak!

Záhada bytčianskeho draka zaujala všetkých žiakov Jarnej školy draka Eliáša. Pátrali sme skoro všade a pýtali sme sa každého, kto by o ňom mohol vedieť. V piatok sme ho objavili...Kde? No predsa v sebe! Veď absolventi jeho dračej školy prejavili tie naj dračie vlastnosti:

IMG 02951Kedysi dávno Ernest Hemingway povedal, že veľkým ideálom nestačia len krídla, ale musia mať aj priestor, z ktorého by vzlietli. Aj počas jarných prázdnin škola nespala, neoddychovala.  Ponúkla priestor tohtoročným  deviatakom, ktorí sa prihlásili do Jarnej školy. V slovenčinárskom a matematikárskom  prevedení  známej televíznej show Pevnosť Boyard  hľadali dievčatá a chlapci správne kľúče k Testovaniu 9.

Chýbala nám síce pevnosť, ktorá by im  ponúkla tajomnú atmosféru, ale radosť na ich tvárach sa objavila vždy, keď úspešne vyriešili rôznorodé úlohy. Indíciami na získanie kľúčov boli  slovné druhy, vetné členy, lexikológia, poézia, rovnice, zlomky, konštrukčné úlohy....

OPĽZZáujmová činnosť predstavuje priestor na vytvorenie záujmového vzdelávania, priestor ako efektívne a zmysluplne prežiť voľný čas, nadväzuje a dopĺňa školské vzdelávanie.

V novom školskom roku 2021/2022 pokračujeme projektom "Vzdelávame pre život" v desiatich oblastiach záujmového vzdelávania, v ktorých potrebujeme zlepšiť študijné výsledky našich žiakov. Oblasti zahŕňajú vždy určitý druh gramotnosti s príslušným určením pre 1. a 2. stupeň školy.

Popis a organizáciu činností, postupy, metódy a pravidlá, ktorými bude učiteľ záujmového útvaru viesť deti k stanoveným cieľom, závisia od charakteru rôznorodého doučovania.

FOTO

 

 

Tu sú:

- Hravá angličtina

- Matematika hrou

- Svet okolo nás

- Hravé pokusy

- Matematika a programovanie

- Jazykové doučovanie ANJ

- Jazykové doučovanie NEJ

- Jazykové doučovanie RUJ

- Doučovanie pre testovanie T9 zo SLJ

- Doučovanie pre testovanie T9 z MAT

OPĽZS tridsiatimi troma žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa v školskom roku 2021/2022 nestretávajú len špeciálni pedagógovia na hodinách špecifických vyučovacích predmetov – s narušenou komunikačnou schopnosťou (NKS), vývinovými poruchami učenia (VPU) a poruchami aktivity a pozornosti (PaP) – individuálna logopedická intervencia (ILI), rozvíjanie špecifických funkcií (RŠF) a terapeuticko – korekčné cvičenia (TKC) ale aj "bežný" učiteľ na hodinách.

Metodický materiál, ktorý vytvorili naši pedagogickí zamestnanci, je prispôsobený potrebám žiakov so ŠVVP. Ich využitie smeruje na dosiahnutie lepších výsledkov. Je navrhnutý tak, aby rešpektoval potreby žiakov so ŠVVP a slúžil na upevňovanie, precvičovanie a opakovanie učiva.

FOTO

UVODAni počas jarných prázdnin neostala ZŠ E. Lániho prázdna. Niektorí rodičia využili možnosť, aby ich dieťa aj počas jarných prázdnin mohlo chodiť do školy a prihlásili ho do Denného tábora. Mnohé deti si povzdychli: „Jóóóój, aj cez prázdniny budem chodiť do školy!“ Ostali však prekvapené, pretože normálne vyučovanie sa nekonalo. Pani učiteľky a pani vychovávateľky pripravili množstvo rôznych hravých aktivít, pri ktorých sme sa naučili veľa nového a aj sme si prevetrali naše vedomosti z niektorých školských predmetov. Päť dní nám ubehlo veľmi rýchlo.

Hoci to bola Jarná škola, pretože bola cez jarné prázdniny, počasie bolo výsostne zimné. Aj preto sme si za svojho maskota na celý týždeň vybrali Yetiho, snežného muža. A čím sme mali vyplnený celý týždeň? Nuž, spomenúť všetky aktivity by zabralo veľa času aj priestoru, preto spomeniem tie, ktoré sa nám najviac páčili, pri ktorých sme sa najviac zabavili, na ktoré si budeme dlho s radosťou spomínať.