- Podrobnosti
- Napísal: Viera Gabrielová
- Kategória: I. - IV. ročník
Najkrajšie sviatky v roku, okrem nádhernej výzdoby, prinášajú aj zvýšenú mieru stresu. Každý rok si všetci sľubujeme, že tie ďalšie Vianoce budú iné, pokojnejšie. Naháňačka za nákupmi, stromčekmi a kaprami, generálne upratovanie nášho obydlia, znášanie všakovakých zásob jedla a pitia do našich komôr, to všetko nás často vyčerpá do takej miery, že Vianoce napokon mnohí prežijeme unavení, natiahnutí na gauči pred blikajúcim televízorom a sme radi, že máme konečne pokoj. Ako si s tým poradiť? Začnite s Vianocami skôr a robte si ich po trošička každý deň. V 4.A sme už začali. Vo štvrtok sme si vyzdobili stoly vianočnými servítkami, pustili vianočné koledy, vyložili medovníčky, prichystali sme si polevu a zdobili sme medovníkové stromčeky, zvončeky a srdiečka bielymi čiaročkami, vlnkami, bodkami a rôznymi tvarmi. Snáď vôňa perníkového korenia k nám prilákala aj pani riaditeľku, a tak sme využili šancu a vyskúšali sme jej cukrárske schopnosti. Pani riaditeľke zdobenie išlo naozaj perfektne. Prežili sme spoločne super predvianočné chvíle.
Chcete to vidieť? Pozrite si fotky v galérii.
- Podrobnosti
- Napísal: Miroslava Ohrádková
- Kategória: I. - IV. ročník
Nadácia Allianz a Falck nezisková organizácia spustili projekt ZÁCHRANA SOM JA. Projekt je prepojením činností oboch organizácií. Poslaním Falck n.o. je, aby všetky deti vedeli prvú pomoc a Nadácia Allianz sa zameriava na bezpečnosť cestnej premávky a to aj s orientáciou na deti.
Deti z 2.B sa do projektu zapojili s vlastnoručne vytvorenou knihou Záchranársky koník Falko. Príbeh postúpil medzi ocenené práce a pre školu sme získali prenosný defibrilátor a kurz prvej pomoci pre deti z 1. stupňa. 4. 12 to celé vypukne!
- Podrobnosti
- Napísal: Ivana Chvalníková
- Kategória: I. - IV. ročník
Zážitkové učenie patrí medzi využívané formy výchovno-vzdelávacieho procesu. Žiaci z 3. B triedy veľmi radi hľadajú, objavujú a experimentujú vo všetkých vyučovacích hodinách. Na matematike sa hravo učili násobenie a delenie pomocou fazuliek, v prírodovede pozorovali dužinu ovocia a zeleniny pomocou lupy a mikroskopu a na pracovnom vyučovaní si vytvárali jednoduché stroje pomocou klieští a nožníc i svoje manuálne činnosti zdokonalili pri drôtených hračkách. Nadobudnuté zručnosti môžu uplatniť i v praktickom živote. Foto
- Podrobnosti
- Napísal: Ivana Chvalníková
- Kategória: I. - IV. ročník
V príbytku v Bystrici býva dobytok, bystrý býk, obyčajná kobyla a byvol. V bydlisku majú zbytočný nábytok a byliny. Ich bývalý byt mal byť v Bytči. Učivo o vybraných slovách patrí k najnáročnejším v primárnom vzdelávaní. Naši tretiaci si ich veľmi obľúbili, pretože sa s nimi postupne zoznamujú pomocou zážitkového učenia. Snažíme sa žiakom čo najviac spestriť vyučovacie hodiny striedaním učebných metód a foriem práce. Na hodine slovenského jazyka a literatúry si vybrané slová vychutnávali s prenikavou vôňou chutných bylinkových čajov, ktoré si pripravili na hodine. Takýmto netradičným upevňovaním vedieme žiakov k praktickému pochopeniu ich významu a k správnemu používaniu v praxi. Takto nám chutili bylinkové čaje. Boli úžasné! Fotogaléria
- Podrobnosti
- Napísal: Viera Gabrielová
- Kategória: I. - IV. ročník
Počasie bolo síce sychravé, ale ani to nám, žiakom 4. A triedy, nezabránilo vydať sa hľadať odpoveď na otázku: HASIČ alebo POŽIARNIK? Jasné to bolo hneď na začiatku našej exkurzie. Dorazili sme totiž na základňu Hasičského zboru v Bytči. Jeho sídlo je v blízkosti veľkého kruhového objazdu smerom do Hliníka. Po vstupe do areálu nás privítalo veľké blikajúce hasičské auto. Sirény nehúkali, aby nevystrašili obyvateľov okolitých domov. Následne sa nás ujal npor. Viktor Chalúpka, jeden z členov hasičského zboru. Ukážka zdvíhania hasičov do veľkej výšky na plošine, prehliadka vybavenia hasičského auta, skúška tvrdosti sedadiel, prehliadka kabíny vodiča, ukážka nasadenia dýchacieho prístroja, predvedenie špeciálneho obleku, ktorý zvládne teplotu až 6 000 °C, presnorenie garáže, šatní a ďalších priestorov, to všetko sme absolvovali s veľkým záujmom. Zrazu sme zistili, že čas na našu návštevu vypršal. Síce smutní, ale plní nových úžasných poznatkov sme sa vracali naspäť do školy, kde sme sa o zaujímavej exkurzii ešte porozprávali, aby sme doma vedeli informovať rodičov o našom zážitku s hasičmi. Sú to chlapi na svojom mieste, ktorí zachraňujú a pomáhajú ľuďom v núdzi. Patrí im za to veľká vďaka a úcta! Mnohí z nás by sa chceli stať hasičmi. Pokiaľ sa však tak stane, vždy ak budeme počuť húkať hasičské auto, poprajme im veľa šťastia pri ich zásahu. A vy si môžete pozrieť fotodokumentáciu z našej exkurzie.
- Podrobnosti
- Napísal: Ivana Chvalníková
- Kategória: I. - IV. ročník
Jesenné obdobie je nádherné, praje tvorivosti a fantázii. Príroda nám ponúka množstvo zaujímavých plodov, ktoré sa dajú oživiť podľa vlastnej predstavivosti. Tretiaci si pracovné zručnosti zdokonalili na hodine pracovného vyučovania. Rezali, krájali, lepili a maľovali magické tekvičky, ktoré sa tešili na to, kedy sa budú môcť pozrieť na svet svojimi svetielkujúcimi očami a pod šikovnými rukami detí sa premieňali na malé svietiace umelecké diela. Podpora polytechnickej výchovy, teda zavedenie viac praktických činností vo vyučovaní sa im skutočne páčila. Hravou formou podporili svoju kreativitu a flexibilitu. Ďakujeme aj rodičom, ktorí priniesli tekvice a podieľali sa pri tvorení týchto netradičných výrobkov. Foto
- Podrobnosti
- Napísal: Administrator
- Kategória: I. - IV. ročník
Zemiakový, rascový, cmarový, slnečnicový, špaldový, lamánkový, celozrnný ..... Taký všakovaký môže byť chlebík. A viete, ktorý je najchutnejší? No predsa ten, ktorý si zamiesite a upečiete sami. Vyskúšali sme si to aj my, žiaci 4. A triedy. Začalo sa to rozhovorom na slovenskom jazyku, kde sme sa dozvedeli, aké postavenie mal chleba v minulosti, ako sa vyrábal a ako sa vyrába dnes. Tiež sme si vytvorili projekty o výrobe chleba. Na slohovej výchove sme dostali za úlohu popísať, ako sa pečie chlieb. Opýtať sa mamy alebo babky? Alebo to stiahnuť z internetu? Aj to by bola cesta. My sme sa však rozhodli, že najľahšie bude opísať niečo, čo naše oči videli, čoho sa naše ruky dotýkali, čo naše jazýčky ochutnali, na čom sme sa sami podieľali svojou prácou. Naša pani učiteľka priniesla do školy všetko potrebné. Ako vedela čo budeme potrebovať? Nuž podľa receptu. Tu je:
SUROVINY: 450 gramov špaldovej múky, 500 gramov bieleho jogurtu, po jednej kávovej lyžičke soli, sódy bikarbóny a cukru, po jednej polievkovej lyžici slnečnicových, sezamových a ľanových semienok.
POSTUP: Všetko opatrne pomaly premiešame vareškou alebo rukou, nie mixérom. Vytvarovaný bochník pečieme na plechu 45 minút v rúre vyhriatej na 180 °C.
Konečne sme sa pustili s chuťou do práce. Išlo nám to od ruky, vlastne od varešky, vôbec nie ako v lete na saniach, ale ako po masle. Keď sme zamiesili cesto a premiestnili na plech, zaniesli sme ho do školskej kuchyne, kde nám ho pani kuchárky v rúre upiekli, za čo im veľmi pekne ďakujeme. A ako nám chlebík chutil? Natretý maslom od p.učiteľky bol naozaj fantastický!
V galérii si môžete pozrieť, ako to začalo, prebehlo a skončilo.
- Podrobnosti
- Napísal: Super User
- Kategória: I. - IV. ročník
Návštevy knižnice sú súčasťou vyučovania detí v 2. B. Už od prvého ročníka pravidelne každý mesiac navštevujeme MK v Bytči . No a niektorí nadšení čitatelia chodia i s rodičmi. Andrej miluje knihy o záhadách, Aďko zasa prelúskal už skoro všetky príbehy o Grázlikovi Gabovi. Dievčatá si vypožičiavajú publikácie o tvorení, zvieratkách, či rozprávkové knihy. Naši futbalisti študujú encyklopédie o športovcoch. Gregor číta o pavúkoch a Šimon sa smelo pustil do Harryho Potera.Foto.
- Podrobnosti
- Napísal: Super User
- Kategória: I. - IV. ročník
Zrak, sluch, čuch, chuť a hmat. Päť zmyslov, ktoré používame pri každodenných činnostiach bez toho, aby sme si to uvedomovali. Ak by ste si položili otázku, ktorý zo zmyslov je pre človeka najdôležitejší, odpovedať by bolo ťažké, ba snáď aj nemožné. Pri príležitosti Medzinárodného dňa bielej palice, ktorý si pripomíname 15. októbra, sme sa v 4. A pokúsili niektoré bežné činnosti, o ktorých sme si mysleli, že ich dokonale ovládame, vykonať so šatkou na očiach. Vybrať a opäť vložiť pomôcky do peračníka, vyprázdniť a znovu naplniť školskú tašku, prejsť cez triedu, prekonať prekážky so školskou taškou, pohybovať sa po ceste na našom dopravnom ihrisku, prejsť cez prechod pre chodcov či identifikovať niektoré koreniny bez použitia zraku bolo veľmi náročné. Oči nám chýbali. Museli sme ich nahradiť bielou palicou, prstami, ušami aj nosom. Nebolo to vôbec jednoduché. Čím viac aktivít sme mali vyskúšaných, tým viac sme si uvedomovali, že život so zastretým zrakom je náročný, no nie nemožný. Je mnoho nevidiacich, ktorí sa zapojili do normálneho života, hoci ich oči sú zavreté. My, ktorí ich máme v poriadku, mali by sme mať otvorené srdcia, aby sme pri stretnutí s nevidiacim vedeli správne a primerane zareagovať a prípadne im poskytnúť pomoc. Chcete si to vyskúšať aj vy? Inšpirujte sa našimi fotkami.
Strana 55 z 56