Okrem hlavných predmetov sa dištančne učí aj hudobná a náboženská výchova. Mnohí sa opýtate, ako sa to dá? Čítajte ďalej! Keďže je v našej krajine obmedzený prechod cez hranice, tak naše deti spoznávajú okolité krajiny prostredníctvom hudby, o ktorej vieme, že spája ľudí. Piataci si vypočuli hymnu ČR a Poľskej republiky, naučili sa, kto je to Cinka Panna, spoznali, aký je rozdiel medzi rómskou a rusínskou hudbou, dočítali sa o slovenských hudobných skladateľoch a zaspievali si aj viaceré slovenské populárne piesne a české ľudové piesne. Šiestaci sa spolu pomocou hudby vybrali do Rakúska, Nemecka, Francúzska a Talianska. V poslednej krajine sa zastavili a naučili sa taliansku ľudovú pieseň Santa Lucia. Do chrámov zavítali siedmaci, aby si vypočuli gregoriánsky chorál, ale aj súčasnú náboženskú pieseň. Pamätáte si na tanec Lambada? Ak nie, opýtajte sa našich ôsmakov. Tí sa ju učili tancovať na hudobnej výchove. Aj oni si spievali populárne piesne 80-tych rokov a nechýbala ani diskotéka vo forme disco tancov.
V rámci náboženstva sa spolu spájame najmä duchovne prostredníctvom modlitieb, spevu a rôznych krátkych zamyslení. Žiaci vyšších ročníkov sa naučili aj o patrónoch epidémií, dokonca spoznali aj Svätú Koronu, ktorá je patrónkou pred epidémiami. Deti majú možnosť sa „vyrozprávať“ (písomne) o tom, čo ich trápi, aké majú problémy, a hlavne, ako prežívajú túto pandémiu.
Teraz už viete, ako sa naše deti učia aj výchovné predmety. Mnohé z nich sa viac zamysleli nad sebou, nad tým, ako sa správajú voči rodičom, učiteľom, kamarátom a priateľom. Pozrite si, aké projekty v rámci hudobnej výchovy vytvorili. A niektorí naši ôsmaci pripravili aj jedlo pre svoju mamu. FOTO