Dziny, dziny, dziny, mám prasiatko z hliny. Nechovám ho na šunky, hádžem doňho korunky.
Plechovú, hlinenú, porcelánovú či papierovú pokladničku nájdeme snáď v každom dome a všetky nám pomáhajú plniť si svoje malé sny. Aby sme však mohli pokladničky nakŕmiť, musíme mať peniaze. Deti ich zvyčajne dostávajú od rodičov ako pravidelné vreckové, odmenu za známky či za pomoc pri domácich prácach. Dospeláci ich dostávajú za svoju prácu a ukladajú si ich na bankových účtoch. My v 3. A sme spoločne preskúmali päťdesiateurovú bankovku. Holografický prúžok, vodoznak, prúžok s malým písmom, premenlivé číslo a reliéfna tlač tvoria päť ochranných prvkov každej bankovky. V detských peňaženkách to skôr cvendží, ako šuchoce, preto sme pri ďalšej úlohe pracovali s mincami. Z uvedených potravín v nákupnom zozname sme mali vybrať čo najviac zdravých potravín za presnú sumu. Pracovali sme v skupinách. Poriadne sme si museli všetko prepočítať, aby nám nejaký cent nechýbal a museli sme zistiť koľko eur by nám pokladníčka vydala.
Monopoly, Investor, Dostihy a Dobrý obchod sú spoločenské hry, v ktorých sa tiež stretávame s hračkárskymi peniazmi. V týchto hrách sme predávali a kupovali, čiže obchodovali.
Čo by sme mohli nakúpiť za päť eur zo zoznamu potravín, to je naša domáca úloha.
Vyučovaciu hodinu matematiky, zameranú na rozvíjanie finančnej gramotnosti, sme zakončili pozdravom: DO ZDRAVÉHO ŠETRENIA!