Mama má Emu. Ema má mamu.
Tieto dve vety boli pre mnohých z nás prvé, ktoré sme sami prečítali. No nielen to. My sme im aj rozumeli. Pribúdali písmenká, objavovali sme nové slová, články v čítanke boli čoraz dlhšie. Napokon sme objavili knihy. Tie čarokrásne pokladnice plné príbehov, zápletiek, tajomstiev, ale aj nových informácií. Nestačí však poznať písmenká a vedieť prečítať slová. Je nutné porozumieť tomu, čo nám chcú tie slová povedať. V 4. A si túto zručnosť trénujeme denne na všetkých hodinách. Dnes sme však mali hodinu čítania plnú všakovakých zaujímavých aktivít, ktoré preverili našu čitateľskú gramotnosť.
7 OTÁZOK – bolo zameraných na našu najobľúbenejšiu knihu, ktorú sme čítali.
JEDNO SLOVO – bola aktivita, kedy jedna skupina žiakov čítala text tak, že každý žiak prečítal iba jedno slovo. Po prečítaní boli pripravené otázky pre tých, ktorí počúvali.
HORE NOHAMI – otočiť knihu a čítať je skutočne zábavné. Vyskúšajte si to.
ŠTAFETA – bol zápas s textom. Prvý žiak niečo prečítal, druhý žiak povedal obsah, tretí žiak vymyslel k prečítanému textu otázku a štvrtý žiak na otázku odpovedal. Toto nás naozaj bavilo.
DESAŤ SEKÚND – bol čas, počas ktorého sme sa snažili prečítať z našich donesených kníh čo najviac slov. Niektorí zvolili tempo maratónca, no väčšina šprintovala. Najrýchlejšia bola naša Gabika.
Ani sme sa nenazdali a hodina nám ubehla ako voda, ktorú sme prežili zaujímavo. To si môžete pozrieť na fotkách v galérii.