herbssNa hodinách slovenského jazyka a literatúry si žiaci z 3. B triedy pomocou rôznorodých, hravých a tvorivých činností ľahšie osvojili a zautomatizovali poznatky o vybraných slovách po spoluhláske b. Vďaka veľkej miere vlastnej objavnej činnosti získali vedomosti trvalejšieho charakteru. Zážitkovo-tvorivá činnosť sa konala pri ochutnávke bylinkových čajov z vlastnoručne nazbieraných rastlín. Triedou sa najviac šírila prenikavá vôňa mäty piepornej, materinej dúšky a medovky. Niektorí tretiaci si čaj ochutili aj citrónom a domácim medom. Liečivé byliny si pozreli i v odbornej literatúre, čím si doplnili poznatky aj z prírodovedy. Žiakov zaujala najmä kolektívna tvorba príbehu, do ktorého vkladali farebné vybrané a odvodené slová. Samostatne si dokázali vytvoriť aj projekt o zvolenom vybranom slove a farebne ho vyjadriť tak, aby súvisel s obsahom vety. Hĺbavou aktivitou bola aj tajnička a jazykové hlavolamy. Vybrané slová po spoluhláske b,  ktoré nevyužili v príbehu a projekte, dokázali zužitkovať formou netradičného leporela či skladačky. Vedomosti  si overili aj formou interaktívneho cvičenia, kde hľadali súvislosti medzi vybranými a odvodenými slovami, čím si upevnili  pravidlá y/ý, i/í po obojakej spoluhláske v koreni domácich slov. Už teraz sa spoločne tešíme na zážitkové vybrané slová po spoluhláske m. Fotogaléria