elmeková projektPrvý polrok sa blíži k záveru a výsledky práce žiakov sú už ohodnotené známkami na vysvedčení. Piataci snaživo pracovali aj na tvorbe projektov na tému Lesné živočíchy. Vytvorené práce boli po obsahovej i vizuálnej stránke veľmi pekné a bola by škoda, keby som sa o ne s Vami nepodelila.

FOTO

Boková projektDomáci miláčikovia...pes, mačka, škrečok, zajačik, andulka.... Kto by ich nemal rád a nechcel ich mať doma? Že nemôžete, lebo Vám to rodičia nedovolia? Nuž, možno raz zmenia svoj názor, alebo si nejakého zadovážite, keď budete starší. Nateraz sa aspoň potešte pohľadom na vybrané projekty žiakov 6.A a 6.B triedy.

FOTO

Nástenka recykláciaV naše škole sa učíme podporovať aktívny prístup k tvorbe a ochrane životného prostredia prostredníctvom praktickej výučby. Tentokrát sme sa zamerali na sepáraciu odpadu a jeho následnú recykláciu. Vy ste ešte nezačali recyklovať? Žiaci šiesteho ročníka už objavili čaro recyklácie a dokázali odpadu vdýchnuť nový život. Spoločnými silami sme dokázali premeniť zvyšky papiera, plastový odpad, plechovky, starú látku či použité batérie na užitočné a dekoratívne predmety, ktoré teraz zdobia naše triedy. Žiaci si tak zútulnili svoj školský domov a pochopili význam a dôležitosť recyklácie pre našu spoločnosť a naše životné prostredie. Veríme, že takto prispejeme k záchrane prírody a rozsiahlych lesov plných života. Fotogaléria

recykláciaAj v tomto duchu sa nesie školský projekt Recyklohry, do ktorého sa naša škola už tradične zapája. Cieľom projektu je zvýšiť povedomie o triedení odpadov, zaistiť recykláciu nefunkčných drobných elektrozariadení či zber vybitých batérií a monočlánkov. V rámci projektu Recyklohry je naša škola vybavená zbernou nádobou na použité batérie a tiež zbernou nádobu na vyradené drobné elektrozariadenia. Vďaka  čomu každý žiak môže do školy nosiť použité batérie a nepotrebné drobné elektrospotrebiče (žehličky, hriankovače, varné kanvice, hodiny a hodinky, elektrické holiace strojčeky, váhy, kalkulačky, videokamery, elektrické a elektronické hračky, mobilné telefóny, osobné počítače, tlačiarne, telefóny a iné). Žiaci školy sa tiež môžu zapojiť do zábavných a náučných aktivít z oblasti triedenia a recyklácie odpadov, ktoré bude organizátor projektu zadávať. Poďme sa preto spoločne vybrať na cestu recyklácie elektroodpadu a pomôžme tak nášmu životnému prostrediu a urobme si svet krajším. Fotogaléria

brusherSiedmaci sa zapojili do projektu Brusher, ktorý je pokračovaním osvetového programu Dental Alarm. Študenti zubného lekárstva im počas dvoch prezentácií (školení) vysvetlili, ako predchádzať vzniku zubných kazov, nepríjemnému zápachu z úst, problémom s ďasnami, prakticky s nimi nacvičili správnu techniku čistenia zubov pomocou zubnej a medzizubnej kefky.

Čo však v prípade, že sa už zubný kaz vytvoril? Ako má vyzerať ošetrenie u zubára? Podľa čoho si vybrať toho správneho? Školitelia zodpovedali aj na tieto otázky a nezabudli zdôrazniť, že naše stravovacie návyky oplyvňujú zdravie našej ústnej dutiny.

Zapojenie do projektu je pozvaním k zmene nášho pohľadu na starostivosť o zuby a motiváciou k udržaniu zdravých zubov a krásneho úsmevu.

obr.: https://www.pinterest.com/pin/344384702735308147/

"Kto siaha po hviezdach, ten musí skrotiť strach..." , spieva sa v jednej piesni. Naši deviataci nás na biologickej olympiáde úspešne reprezentovali už štvrtýkrát. Zúročili vedomosti získané na hodinách, ale aj čas strávený pri mikroskopovaní, pozorovaní, hľadaní odpovedí na problémové otázky vo svojom voľnom čase po vyučovaní. Určite premýšľali, či sa dobre pripravili, naučili všetko, čo bolo v ich silách, ako budú reprezentovať seba, svoju školu, či sa nakoniec nebudú za svoj výkon hanbiť...

Na OK BIO dosiahli pekné výsledky: Danko Petráško (1. miesto), Paťka Strašíková (2. miesto), Tomáš Marciník a Anička Škorvanová (úspešní riešitelia).

ĎAKUJEME!

Želáme im, keď budú raz siahať po ešte vyšších hviezdach a "krotiť" pri tom svoj strach, aby sa k tomu postavili s rovnakou pokorou, s akou sa pripravovali na BIO.

 

DSCF4374Šiestaci sa nenechali odradiť zatiahnutou oblohou a aj napriek ufňukanému počasiu sa vybrali bádať do záhrad Budatínskeho hradu a na brehyVáhu a Kysuce. Dozvedeli sa, prečo bol Budatín kedysi vodným hradom a tiež s akým príbehom sa stal Platan javorolistý stromom roka 2016. Pod vedením botaničky múzea naši žiaci hľadali riešenie nastolených úloh a spoznávali prírodu zblízka. Pri bádaní im pomáhali prenosné mikroskopy s LCD monitorom a vreckové lupy. Taktiež sme si vypočuli pútavé rozprávanie pána zoológa o súkromí plchov.

Foto

 

malaPaleta žiarivých farieb prírody dokáže povzbudiť a poštekliť naše zmysly - zrak, sluch, chuť i dotyk. Tohtoroční piataci so zatajeným dychom pozorovali jesennú prírodu v Budatíne. Pod nohami im spievala zelená prikrývka pokrytá pestrofarebným lístím. Obrovské stromy ich priťahovali svojou majestátnosťou ako magnet vo chvíľach, keď sa ich snažili dotýkať a čerpať z nich pozitívnu energiu. V dlaniach dievčatá a chlapci ukrývali farebné kytičky z lístia. Pod vedením botaničky múzea a p. uč. Šamajovej bádali v okolí  Budatínskeho zámku a na brehu Váhu  a Kysuce. Hľadali riešenia rôznorodých úloh, spoznávali prírodu zblízka pomocu prenosných lúp a mikroskopov. Vyskúšali si projektové vyučovanie v praxi. Úžasné farby jesene priťahovali ich oči a zaiste potešili ich detské srdiečka. foto