Starí rodičia sú hodní našej lásky...
- Podrobnosti
- Napísal: Alena Sládková
- Kategória: Výchovy
Babička a dedko je niekto, kto má na vlasoch striebro a v srdci zlato. Osobitnú pozornosť detí a vnúčat si zaslúžia starí rodičia. Je potrebné im pomáhať, rozumieť im a rešpektovať ich potreby. Odmenou je ich láska, starostlivosť a vďačnosť. Počas dištančnej hodiny OBN 6 dievčatá a chlapci vytvárali súkromné listy a pozvánky , ktoré venovali starým rodičom. Napísali im PREČO si ich vo svojom živote vážia, ZA ČO im chcú poďakovať a čo PRE nich v živote ZNAMENAJÚ. FOTO
Rozprávková Žilina
- Podrobnosti
- Napísal: Marta Harmečková
- Kategória: Slovenský jazyk a literatúra
Celoslovenská literárna súťaž, ktorá sa koná každoročne, nenechala ľahostajných našich žiakov, ktorí radi píšu rozprávky a poviedky. S veľkou chuťou sa pustili do tvorenia. Cieľom súťaže je podporovať detskú tvorivosť pri písaní vlastnej tvorby, dať deťom priestor prezentovať svoju tvorbu na verejnosti a konfrontovať ju s názormi členov odbornej poroty. Naši malí spisovatelia písali svoje príbehy, v ktorých nakoniec dobro zvíťazí nad zlom. Aj keď sa neumiestnili na prvých miestach, zaslúžia si obdiv a veľkú pochvalu! Pevne veríme, že neprestanú písať a tvoriť a budúci rok sa im podarí získať uznanie poroty.
Súťažné rozprávky našich juniorských spisovateliek si môžete prečítať tu: Adrianino_prežitie_v_Afrike, Čarovný_les, Mia_a_jej_kamaráti
Moje ruky pre druhého
- Podrobnosti
- Napísal: Marta Harmečková
- Kategória: Výchovy
Pre niekoho sú ruky len časťou tela. Mnohí z nás si neuvedomujú, akým veľkým bohatstvom sú pre človeka. O tom, aké sú ruky dôležité, sme sa rozprávali s druhákmi na hodine náboženskej výchovy. Deti už vedia, že ruky sa dajú použiť na konanie dobra alebo zla. Hovorili svoje postrehy a zážitky z prostredia školy i rodiny. Svorne sa zhodli na tom, že ruky je lepšie používať na pohladenie alebo vytvorenie prekvapenia pre druhého. Niektorí malí šarvanci sa pochválili aj tým, ako svoje šikovné ruky využili v pretláčaní alebo pri bitke. Po dlhom uvažovaní a rozprávaní sme sa rozhodli, že svoje ruky využijeme na vytvorenie kreatívnych obrázkov. Druháčikovia dokázali, že majú veľkú fantáziu a poobkresľovali svoje malé rúčky, z ktorých vytvorili nádherné obrázky zvierat, stromov ... Ako sa im podarili? Posúďte sami!
Loď nádeje
- Podrobnosti
- Napísal: Gabriela Gašparíková
- Kategória: Výchovy
Loď je ročníkovým symbolom žiakov 4. ročníka na hodine náboženskej výchovy. V kresťanstve znázorňuje miesto pokoja. Naši žiaci zo 4. B vytvorili na hodine dvojice a začali "stavať" svoje plavidlá, na ktorých sa spoločne vydali na cestu poznávania nádeje. Inšpiráciou pre nich bol príbeh o potope, v ktorom Noe taktiež staval svoj koráb na záchranu rodiny a zvierat.
Ak ste zvedaví, či sa im plagáty vydarili, vstúpte do našej galérie.
Príď medzi nás, Mikuláš!
- Podrobnosti
- Napísal: Ivana Valientíková
- Kategória: Mimoškolské aktivity
Grafický program RNA (Revelation Natural ART) je jedným z obľúbených programov, ktorý využívajú žiaci 1. stupňa na hodinách informatiky. Bohatá ponuka nástrojov ponúka žiakom správnym ťahom myši ovládať základné nástroje, rozumieť ich funkciám a vytvárať jedinečné obrázky.
Nech sú práce z dielne žiakov 4. B milou pozvánkou pre blížiacu sa návštevu dedka Mikuláša! FOTOGALÉRIA
iBobor 2020/21 - výsledky
- Podrobnosti
- Napísal: Ivana Valientíková
- Kategória: Informatika
Aj v tomto školskom roku sa žiaci našej školy zapojili do celoslovenskej on-line informatickej súťaže iBobor. Súťaž chce iniciovať v deťoch využívanie IKT, posmeliť ich v intenzívnejšom a kreatívnejšom používaní moderných technológií pri učení sa. Symbolom súťaže je usilovný, inteligentný a čulý bobor.
Žiaci súťažili v kategóriách Drobec, Bobrík, Benjamín a Kadet. Viacerí boli úspešní!
Viac o informatickej súťaži iBobor, ale aj možnosti zasúťažiť si v rôznych kategóriách nájdete na: https://ibobor.sk/
V celoslovenskom súťažení dosiahli naši žiaci nasledujúce pekné výsledky:
Pozdravy na diaľku
- Podrobnosti
- Napísal: Mgr. Lucia Ďurajková
- Kategória: Slovenský jazyk a literatúra
V čase pandémie musia naši žiaci bojovať s viacerými prekážkami vo vyučovaní. Chýba im pohodlie našej útulnej triedy, školská tabuľa a samozrejme vzájomné úprimné priateľstvá. V dnešnom „obmedzenom režime“ sa vieme spojiť s našimi blízkymi aj prostredníctvom moderných technológií a tak aspoň čiastočne vynahradiť si vzájomné kontakty: - vieme si napísať na messenger, mail alebo si zavolať. Naši piataci si to však vyskúšali spôsobom, ktorým si prakticky overili nadobudnuté vedomosti. Korona nám spoločne dala príležitosť využiť poštové služby a napísať krásny pozdrav svojmu priateľovi. Niekoľko pozdravov a prianí dostala do svojej poštovej schránky aj pani učiteľka. Niektoré pohľadnice si dokonca žiaci vyrobili sami a využili tak svoju kreativitu. Piataci sa tak pani učiteľke postarali o skvelú náladu, pretože z nich mala obrovskú radosť! Všetkým veľmi pekne ďakujem! FOTO
Dištančné vyučovanie MATEMATIKA
- Podrobnosti
- Napísal: Lenka Hulínová
- Kategória: Matematika
Dištančná forma vzdelávania žiakov našej školy prebieha aj na hodinách matematiky. Prostredníctvom elektronickej komunikácie - prioritne prostredníctvom edukačného portálu EduPage a webinárového softvéru ZooM zadávame žiakom úlohy (podľa platného "COVID" rozvrhu hodín) v primeranom rozsahu a primeranej náročnosti, samozrejme 😊. Na základe účasti a práce na hodinách mám podklady na výborné hodnotenie štvrťročných výsledkov. Len tak ďalej, piatačikovia !
Abecedko
- Podrobnosti
- Napísal: Adriana Rumanová
- Kategória: I. - IV. ročník
Aby bolo učenie zábavnejšie, tak si deti z 3.B zavolali na pomoc Abecedka. Aby ich sprevádzal počas dňa, tak si ho museli najskôr nakresliť. Keďže deti počas celého vyučovania pracovali v skupinách, bola veľmi dôležitá ich vzájomná spolupráca, trpezlivosť a tolerancia. Keď si deti na výtvarnej výchove zhotovili svojho Abecedka, tak sa prehupli na hodinu slovenčiny. Bavili sa s vybranými slovami, ukladali ich podľa abecedy, tvorili vtipné vety, v ktorých museli dodržať abecedné usporiadanie slov. Na hodine matematiky si precvičili rýchlosť v počítaní. Opäť mohli začať počítať len vtedy, keď sa podľa abecedy zoradili pri tabuli. Záver patril čítaniu príbehov, ktoré písali spoločne. O čom boli? Nuž predsa o tom, ako ich Abecedko vznikol.
Ako náš deň prebiehal si môžete pozrieť TU.
Strana 10 z 100