Kresba 0V nedeľu sme si pripomenuli krásny sviatok Dňa matiek. Veľmi ma potešil email od žiačky 6. ročníka Danielky, ktorá svoju maminu veľmi štedro obdarila. Potešila ju vlastnoručne vyrobenou záložkou, na ktorej vypísala jej dobré vlastnosti, malou knižkou a papierovou kytičkou s čokoládovými pralinkami. A aby toho nebolo málo, upiekla aj kávový koláč so šľahačkou a orechmi. Myslím si, že jej prekvapenia môžu byť inšpiráciou aj pre ostané deti, ktoré môžu svoje mamy potešiť nielen v sviatočný, ale v hociktorý deň. Veď MAMA je tá, ktorá nám pomáha v tejto ťažkej situácii a všetko zvláda. FOTO

Hudobna netradične 0Okrem hlavných predmetov sa dištančne učí aj hudobná a náboženská výchova. Mnohí sa opýtate, ako sa to dá? Čítajte ďalej! Keďže je v našej krajine obmedzený prechod cez hranice, tak naše deti spoznávajú okolité krajiny prostredníctvom hudby, o ktorej vieme, že spája ľudí. Piataci si vypočuli hymnu ČR a Poľskej republiky, naučili sa, kto je to Cinka Panna, spoznali, aký je rozdiel medzi rómskou a rusínskou hudbou, dočítali sa o slovenských hudobných skladateľoch a zaspievali si aj viaceré slovenské populárne piesne a české ľudové piesne. Šiestaci sa spolu pomocou hudby vybrali do Rakúska, Nemecka, Francúzska a Talianska. V poslednej krajine sa zastavili a naučili sa taliansku ľudovú pieseň Santa Lucia. Do chrámov zavítali siedmaci, aby si vypočuli gregoriánsky chorál, ale aj súčasnú náboženskú pieseň. Pamätáte si na tanec Lambada? Ak nie, opýtajte sa našich ôsmakov. Tí sa ju učili tancovať na hudobnej výchove. Aj oni si spievali populárne piesne 80-tych rokov a nechýbala ani diskotéka vo forme disco tancov.
V rámci náboženstva sa spolu spájame najmä duchovne prostredníctvom modlitieb, spevu a rôznych krátkych zamyslení. Žiaci vyšších ročníkov sa naučili aj o patrónoch epidémií, dokonca spoznali aj Svätú Koronu, ktorá je patrónkou pred epidémiami. Deti majú možnosť sa „vyrozprávať“ (písomne) o tom, čo ich trápi, aké majú problémy, a hlavne, ako prežívajú túto pandémiu.
Teraz už viete, ako sa naše deti učia aj výchovné predmety. Mnohé z nich sa viac zamysleli nad sebou, nad tým, ako sa správajú voči rodičom, učiteľom, kamarátom a priateľom. Pozrite si, aké projekty v rámci hudobnej výchovy vytvorili. A niektorí naši ôsmaci pripravili aj jedlo pre svoju mamu. FOTO

 

Aj vyučovanie techniky zasiahla dištančná forma vzdelávania. Lenže naši šikovní žiaci s tým nemajú žiadny problém. Stále niečo vyrábajú, šijú, pečú… Tento týždeň máme dokonca jednu výzvu – urob niečo pekné pre mamu. Tak už sa teším na ich výtvory. A ešte raz, nezabudnite, v nedeľu je Deň matiek! FOTO

Deti počas týchto dní nabehli na nový režim vyučovania. Aby sa trochu odreagovali, pomáha im výtvarná výchova. Deti tvoria, kreslia a svoje práce posielajú na stránku bezkriedy. Ich práce sú užasné a kreatívne. Využívajú materiál a pomôcky, ktoré majú doma k dispozícii. Za to im patrí veľká pochvala. Nebol pre nich ani problém vyrobiť si vlastné rúška.

Máme tu krásne jarné dni a naše deti sú zavreté doma. Ani počas týchto dní by deti nemali zabúdať na fyzickú aktivitu, ktorá posilňuje imunitný systém a pomáha odolávať infekčným ochoreniam. Na to, že deti nezabúdajú na pohyb,  vidno aj vo videách, ktoré deti posielajú na stránku bezkriedy. Niektoré si zacvičia na dvore, niektoré vo svojej izbe. Dôležité je, že pochopili naozaj dôležitosť fyzickej aktivity pre ich zdravie. Tí, čo posielajú videá, im patrí veľká pochvala. 

Sakristia 9Vyučujúce náboženskej výchovy sa vybrali s piatakmi v utorok 10.3.2020 na poznávaciu exkurziu do kostola, aby zistili, aké liturgické a iné dôležité bohoslužobné predmety sa nachádzajú v sakristii. Pán kostolník  im ich poukazoval.  Vysvetlil im, že tieto veci sú určené spomedzi ostatných iba na Boží kult.  Naši odvážni chlapci Šimonko a Simon si zazvonili na zvonček, ktorého zvuk sa rozliehal ako hudba po miestnosti sakristie. Dievčatá a chlapci  odhalili aj tajomstvo krstiteľnice, ktorá sa používa pri krste detí. Žiakov najviac zaujal ručne vyšívaný ružový ornát, ktorý sa používa v liturgii len dvakrát do roka.FOTO

Palacinky 0Čo je to za vôňa? Kládli si otázky všetci, čo prechádzali chodbou okolo našej školskej kuchyne. To si žiaci zo 6.A a z 8.A pripravovali sladkú pochúťku. Šéfkuchár Tomáš s láskou a radosťou zamiesil cesto na palacinky. My ostatní sme si vyhrnuli rukávy a pustili sa do pečenia. Ale to nie je všetko! Treba ich ešte naplniť domácim džemom, preložiť a ozdobiť šľahačkou. Všetkým nám palacinky veľmi chutili! Dievčatá z 8.A si pripravili sladké cesto podľa receptu Kristínky Šišákovej veľmi, veľmi rýchlo. Nestačila som sa ani otočiť a už sa prvé palacinky usmievali na panvici. K sporáku sa postavila Mirka, Marianka, Kristínka, Katka a išlo im to krásne „odruky“. Dorotka, Šárka, Miška, Saška  a ostatné dievčatá im dali finálnu podobu. Prví, ktorí ich ochutnali, boli naši chlapci. A verte – neverte, hrče mali až za ušami. Takto netradične sme prežili hodinu techniky. A ako sa palacinky obom triedam vydarili, posúďte sami! FOTO

ok vo volejbale 2020 1Dňa 5.3.2020 sa dievčatá zišli plné elánu, aby reprezentovali našu školu vo volejbale. Turnaj sa konal na ZŠ, Ul. mieru. Vzájomné zápasy odohrali so ZŠ Veľké Rovné, ZŠ Kolárovice, ZŠ, Ul. mieru a Gymnáziom. Aj keď dievčatá tvrdo bojovali,  nepodarilo sa im umiestniť na prvých troch miestach. Aj napriek tomu im ďakujeme za reprezentáciu školy. 

Dievčatá, ktoré reprezentovali našu školu: Bernátová Erika, Bočková Andrea, Hrabovská Nela, Orešková Vanesa, Orieščíková Dorotea, Petrovská Vanesa, Salašková Dorothea, Tarabíková Nina, Valientová Petra. foto

TRH 5Piataci si pri získavaní základov finančnej gramotnosti vyskúšali zážitkovou formou hru staroveké a stredoveké trhovisko, vďaka ktorej pochopili princíp fungovania výmenného obchodu v minulosti. Už sa naučili, že peniaze majú v ekonomike niekoľko funkcií. My  sme  sa zamerali  na ich hlavnú funkciu – ako prostriedok výmeny. Peniaze slúžia i ako zúčtovacia jednotka, vyjadrujú  hodnotu všetkého, čo sa dá predať alebo kúpiť na nejakom trhu. Preniesli sme sa do minulosti,  pocestovali  v čase a ocitli sa na starovekom a stredovekom trhovisku, kde sme pracovali ako remeselníci a zarábali  na svoju obživu.  Dievčatá a chlapci sa  najskôr stali remeselníkmi a vyrábali kartičky s rôznymi tovarmi. Zrazu  boli výrobcami podkov, pestovateľmi hrachu, pekármi pecňov chleba, hrnčiarmi, chovateľmi sliepok, kráv a oviec, výrobcami kožušín, mečov, kníh a heliem,  predajcami soli, krajčírmi košieľ.  Rozdelili  sme ich na dve skupiny. Jedna skupina  predstavovala  trhovisko v staroveku, kde prebiehal výmenný obchod. Druhá skupina predstavovala trhovisko v stredoveku, kde prebiehal peňažný obchod.  Bolo príjemné sledovať ich radosť a zanietenosť pri tejto aktivite. FOTO