obr hlavolamNa stav, v ktorom sa momentálne nachádzame sa dá len ťažko pripraviť a nikto z nás si nedokázal  túto situáciu ešte pred pár týždňami predstaviť. Spoločnými silami sa snažíme, aby učenie na diaľku nebolo trápenie, ale príležitosť využiť nové pomôcky a postupy.  Je čas využiť priestor na rozvíjanie zručností, na ktorých v triede nezostane čas.
A presne to sme skúsili aj v matematike :-)  Žiaci 5.A, 5.B a 7.B dostali za úlohu vymyslieť projekt „Matematické hádanky a hry“. Mohli si vybrať dva varianty projektu: buď vymyslieť 5 logických úloh alebo jednu matematickú hru. A musím povedať, že hlavne žiaci 5.ročníka sa úlohy zhostili na výbornú. Vymysleli rôzne pexesá, domino, herný plán na Násobilku nehnevaj sa, pravidlá na Matikondu, alebo vlastné spoločenské hry. Rovnako im nerobilo problém prísť na množstvo skvelých logických hádaniek a hlavolamov . Žiaci 7.B sa už sústredili na ťažšie úlohy a hádanky. Veľmi zaujímavé bolo sudoku, priraďovačka alebo tajnička.
Som veľmi rada, že žiaci aj počas dištančného vzdelávania nestratili nič zo svojej chuti pracovať, zo svojej tvorivosti, hravosti a fantázie.
V galérií si môžte pozrieť ukážku ich projektov. 

V tejto neľahkej situácii žiaci nezaháľajú ani v matematike. Rysujú, počítajú, skladajú a občas sa trápia nad logickými úlohami. Ani to, že žiaci sú doma, im nezabráni, aby sa mohli stretávať cez internet, kde aj s pani učiteľkou získavajú nové vedomosti, ale aj opakujú to, čo už vedia. foto

IMG 3629Neveríte, že aj matematika môže byť zábavná, zaujímavá a dynamická? Žiaci 2. stupňa našej školy sa o tom presvedčili na vlastnej koži. Posledný deň pred prázdninami nezaháľali, ale poriadne precvičili svoje mozgové bunky. Na našej škole sa totiž uskutočnil deň venovaný matematike „Počítame s Pytagorom“.   Počas prvej vyučovacej hodiny všetci žiaci počítali sériu logických úloh. Ale to bolo len na zahriatie...
Na ďalších vyučovacích hodinách sa  triedy vystriedali a súťažili v matematických a logických úlohách. V každej triede sa vybralo 8 členné družstvo - 4 dievčatá a 4 chlapci.  Potrápili si svoje mozgové závity pri skladaní puzzle, rátaní príkladov alebo otváraní zámkov so správnym kódom. Medzi balónmi hľadali dvojice čísel a na interaktívnej tabuli riešili pamäťové úlohy. Žiaci 7.-9. ročníka dopĺňali na podlahu vhodné súhlasné a striedavé uhly. Piataci a šiestaci zas využili priestorovú predstavivosť pri skladaní lega. Všetky úlohy boli časovo ohraničené. Zvyšok triedy svojim spolužiakom pomáhal počítaním úloh, za ktoré dostali bonusové body.

Pravdepodobnosť je súčasťou matematiky. Túto oblasť matematiky si žiaci 6.A vyskúšali na hodine, a to tak, že súťažili v hre piškôrky. Ich úlohou bolo poraziť súpera, a tak postúpiť do ďalšieho kola. Zo začiatku boli jednoduché pravidlá. No čím viac sa približovali k víťazstvu, tým to bolo ťažšie. Ale najlepším hráčom sa mohol stať len jeden! Marek Minárik ukázal, že je profík v hraní piškvoriek. foto

 

pytagoriadaŠkolské kolo Pytagoriády sa pre staršie ročníky sa konalo o deň neskôr... Spomedzi 26 riešiteľov blahoželáme všetkým postupujúcim do okresného kola:

6. ročník: S. Sklenářová, V. Hôrečná, L. Harvancová, K. Záhonová

7. ročník: D. Dobroňová

8. ročník: D. Papučík

IMG 20191211 145546Žiaci  7.A si nevedeli predstaviť, že zlomky sa využívajú aj v každodennom živote. Preto sa rozhodli vyskúšať si to na vlastnej koži v kuchyni. Zlomky využívali na výpočet väčšej dávky muffinov. Ani si neuvedomili, ako ľahko a spontánne našli riešenie spotreby surovín. Hurá, ďalšia hodina na objavovanie matematiky v reálnom živote.  foto

20180319 084605125 žiakov našej školy sa zapojilo do najväčšej medzinárodnej matematickej súťaže, aby si preverili svoje matematické vedomosti a zručnosti s rovesníkmi nielen na Slovensku, ale v takmer celej Európe, Ázii, či Afrike. Táto najmasovejšia súťaž láka z roka na rok viac žiakov, ktorí bojujú o hodnotné ceny - napr. tablety. Ako klokani skákali, sa dozvieme 9. apríla.

torta7Šiestaci  sa nezľakli nového predmetu – Tvorba projektov a prvú projektovú prácu zvládli na výbornú. Hľadali najchutnejšie recepty, zisťovali a počítali rozpočet a na záver tortu aj „upiekli“ a vyzdobili. Nájsť tu najkrajšiu tortu nebolo  vôbec ľahké. Na pomoc sme prizvali celú školu, ktorá nám pomohla hlasovať o „najkrajšiu tortu“.

  1. 1. miesto: Dominik Papučík
  2. 2. miesto: Marek Frolo
  3. 3. miesto: Filip Šelmek

Srdečne gratulujeme ?