jesen 1V jesennom zbere  sa nám podarilo vyzbierať 4720 kg papiera. Víťaznou triedou na 1.stupni sa stala 3.B ( 370kg) a na 2.stupni 7.B ( 677 kg). Najviac  kilogramov priniesli Kornelka Konečná (160kg ) a Adelka Kováčiková ( 176). Víťazným triedam blahoželáme a ďakujeme všetkým, ktorí sa do zberu zapojili.

domcek 1Kde bolo - tam bolo... Prváci a druháci sa  preniesli do príbehu s pesničkami  o Perníkovom domčeku, ktorý si boli pozrieť v DK v Bytči. Predstavenie bolo kombináciou bábkového a činoherného divadla, interaktívnych filmových animácií, videoprojekcií prostredí s množstvom dejových piesní a zvukových efektov.

V rozprávkovom príbehu videli okrem perníkového domčeka, kocúrika, čarovného zrkadla a metly  aj škriatka Ufa, ktorý pomohol Jankovi prekabátiť zlú ježibabu a vyslobodiť Marienku.

 Ďakujeme za krásny rozprávkový zážitok.

MEDOVNICKY UVODKeď zo stromov opadne lístie, Martin príde na svojom koni, Kataríny zbadajú svoje meno v kalendári a obchodníci zmenia výzdobu, vieme, že je čas chystať sa na najkrajšie sviatky v roku. Pri slove  Vianoce, mysľou nám preletí mnoho vecí - upratovanie, zhon, stres, veľa ľudí v obchodoch, no aj stromček, kapor, darčeky, kľud, mier a pohoda. Doma rozvoniava vanilka, škorica, badián, aníz, klinček a muškátový orech. To sú všetko prísady, ktoré nájdeme v medovníčkoch. Ich vôňa dráždi nos, zbiehajú sa slinky a my sa nevieme dočkať, kedy mamina vytiahne z rúry prvý plech. No nielen ich chuť a vôňa sú dôležité. Dokonalý medovníček musí potešiť aj oči. Bodkami, čiarkami a všakovakými vzormi, to sme si dnes v 3. A vyskúšali. Bielymi pastelkami sme zdobili papierové predlohy, rybičky a snehuliakov. Síce to u nás v triede nevoňalo, ale atmosféra bola super predvianočná a dotvárali ju piesne, ktoré sa niesli ponad naše hlavy. Ba aj pani riaditeľka si vyskúšala s nami zdobenie a išlo jej to veľmi dobre. Potom, keď zahlásil školský rozhlas prestávku, mysleli sme, že sa niekto  pomýlil, veď písomka trvá tak dlho a keď je niečo super, uletí to ako voda. Nevadí, hlavne že sme si to vyskúšali a na budúce Vianoce budeme zdobiť už ozajstné medovníčky.

A tu sú naše výtvory.

dominoHra je najprirodzenejšou súčasťou  každého človeka i celého ľudstva od začiatku dejín. Ľudia sa hrali už v praveku, hrali sa v antike aj v stredoveku a hrajú sa i dnes. A my – tretiaci sa na hodinách angličtiny hráme tiež. Hra nám pomáha ľahšie si zapamätať množstvo nových slovíčok, ktoré nás v našej učebnici čakajú. Teraz sme si zavolali na pomoc hru – DOMINO. Neboli sme si ju kúpiť v obchode ani na internete. Vytvorili sme si kartičky so slovíčkami, precvičili sme si písanie, výslovnosť a potom sme sa hrali a trošku aj súťažili. Ktorá skupina vytvorí v danom časovom limite najdlhšieho hada?             

Boli to Vanesska, Nicolasko, Matejko a Tomáško. V 3.A Leuška, Davidko,Sárka a Tomáško.

foto

jubilantka1Pri príležitosti 90. výročia založenia  školy si žiaci zo 4. B triedy počas celého týždňa spríjemňovali školské vyučovanie tvorivými aktivitami. Tímovou prácou dokázali zhotoviť netradičné 3D modely našej školy, ktoré zdobia spoločné priestory. Na hodinách slovenského jazyka a literatúry zapojili svoju detskú fantáziu a písali príbehy na tému Čo by lipa rozprávala. Najzaujímavejšie žiacke výpovede sú vystavené na paneloch, pri ktorých sa pozastavia žiaci z prvého, ale aj druhého stupňa. Oslavy sú spojené aj s odovzdávaním darčekov pre hostí. Štvrtáci si  pripravili voňavé perníky s magickou deväťdesiatkou. Všetko najlepšie, naša jubilantka. Fotogaléria

projektyRealizácia projektov obohacuje vyučovací proces a prináša deťom nové vedomosti, zážitok, hru a prílev nových poznatkov prostredníctvom zážitkových metód.  Žiaci vítajú realizáciu projektov, ktorých témy p. učiteľky integrujú do obsahu vyučovacích hodín. Deti sa dozvedia mnoho informácií, vytvoria, navrhnú niečo nové.

Deti z 2.A sú veľmi aktívne. S nadšením pripravujú a pred spolužiakmi prezentujú svoje pútavé projekty. A hoci sú len druháci, svojou prácou i prezentáciou by uspeli i medzi staršími spolužiakmi.

desiataMnoho rodičov si v súčasnej dobe hlavu nad desiatou pre svoje dieťa neláme. Dajú deťom euro, dve a deti si kúpia desiatu samé.

My, v 2.A, sme si na zdravé jedlo trošku posvietili. A mnoho sme sa naučili. Ideálna desiata by mala obsahovať vyvážený pomer základných výživových prvkov – sacharidov, bielkovín, tukov, vitamínov, minerálnych látok i vlákniny. Mala by tvoriť 15% denného príjmu energie. No desiata by nemala byť len nutrične vyvážená, ale aj zaujímavá a pestrá, oku lahodiaca. My už vieme, že sladké nápoje nie sú pre nás to pravé, že sladkosti nemusíme mať každý deň a zeleninka a ovocie nám dodajú potrebné vitamíny.

Ďakujeme maminkám, ockom i šikovným sestrám za výbornú zdravú desiatu!

ANGLICKÉ DIVADIELKO ÚVODRozprávka je ako tajomná zabudnutá truhlica. Kým ju neotvoríš, nevieš, čo sa v nej ukrýva. Keď odklopíš jej veko, čaká ťa veľké dobrodružstvo. Ukrýva plač aj smiech, strach aj odvahu, smútok aj radosť, zradu aj pomoc. Úplne na samom konci je však víťazstvo dobra nad zlom, pravdy nad klamstvom, lásky nad nenávisťou. Zlo býva potrestané a dobro odmenené pokladom, princeznou, mladosťou či spokojným životom. Aj do 3. A prišla rozprávka, no nie hocijaká. Rukami sme vdýchli život maňuškám, požičali sme im svoj hlas a dovolili sme im odovzdať ich úžasný rozprávkový odkaz všetkým divákom. Nebolo to vôbec ľahké, lebo zahrať rozprávku s anglickými textami si vyžaduje nielen odvahu, ale aj múdrosť a znalosť tých správnych slovíčok. A kto nám to v tej rozprávke vlastne ožil?

Za siedmimi horami a siedmimi dolinami žilo sedem kozliatok...... A ďalej to predsa poznáte.

My sme si svoje umenie nenechali iba pre seba a na predstavenie sme pozvali aj našich kamarátov z 3.B. Pozerali, smiali sa, čudovali a napokon nás odmenili potleskom, takže sme zažili pár minút nečakanej slávy. Je to úžasný pocit, keď vás kopne TÁLIA. Istotne si nejaké divadlo ešte niekedy zopakujeme.

P.S.: TÁLIA je múza divadelného umenia a nás teda kopla poriadne presne.

Foto TU

abcEj bi: si: di: i: ef dži:...takto si malí angličtinári z 3.B a 3.A spievali a učili sa anglickú abecedu. Aby sa deti naučili správne hláskovať 26 písmen abecedy tak  si na pomoc zavolali anglické knižky, časopisy a obrázkové slovníky, v ktorých si hľadali slová na písmenko, ktoré si vopred vybrali. Učili sa pracovať s anglickým textom, písali, kreslili, zoznamovali sa s novými slovíčkami, spellovali a zároveň sa pri učení i zabavili.

ABC